Norlys i Bonusbedrag
-
Intern debat i Norlys angående bonusser uden loft m.m.
Nedenstående er mit kommentar-indlæg på Norlys´s debatforum for repræsentantskabsmedlemmer.
Da dette forum er et lukket forum vil jeg ikke referere herfra hvad andre skriver, men alene kommentere med henvisninger til indholdet.
Denne kommunikation kan imidlertid også være af stor interesse for den almindelige andelshaver/el-forbruger, så derfor kan der være nogen der ønsker flere oplysninger, i så fald skriv et indlæg herom.
Mit indlæg i Norlys´s debatforum er stilet til Norlys´s direktør Niels Duedahl
Kære Niels.
Jeg har altid vurderet dine indlæg som korrekte og kontante, selvom jeg langt fra altid mener det samme som dig. Men nu synes jeg efterhånden det bærer utroligt meget præg af, at du for ofte omgås afdankede politikere/ministre og lignende, i stedet for normale mennesker. Hvorfor? Jo, den slags har jo normalt aldrig lært andet end til enhver tid og i enhver kommunikation, at manipulere deres modpart, ja, og værst endog ”sine egne”.De snakker udenom, de svarer ikke på stillede spørgsmål, de lægger modparten andre (negative) ord og meninger i munden, og svarer så på disse med negativiteter mod andre, og på den måde svarer de slet ikke på andres spørgsmål, men svarer alene med et normalt politikersvar, et såkaldt ”ikke-svar”, samtidigt med at de giver deres egen (falske) glorie et par ekstra Brasso-strøg.
Det gør du i den grad også, her i dit svar til Jens Peder og Jan angående kæmpebonusser og mediernes omtale af at Norlys har tilbudt tradere i andet selskab voldsomme bonusser.
Disse omtaler har skadet vort omdømme skriver du, men du svarer at vi ”også åbent har erkendt vores del af ansvaret herfor”."Vi" eller "jeg"
Jeg har kendt adskillige topledere (og politikere) der altid siger ”vi” når de har lavet noget lort, men altid ”jeg” når de en enkelt gang har stået for noget positivt. Det er derfor den slags har svært ved, at holde på medarbejdere uden at måtte give ekstra løn og store bonusser. Og så tror den slags ofte de har et positivt medarbejderklima.Du skriver, at det er ”svært” for os at kommentere på enkelte medarbejderes vilkår i pressen - og endnu sværere at kommentere på folk, der aldrig har været ansat hos os.
Det var ikke det Jens Peder spurgte om.
Han skrev at ”jeg håber at repræsentantskabet (og det er jo noget helt andet) får en orientering om bonussagen” og det håber jeg så sandelig også vi får - her på nettet. Altså ikke i pressen.
Og repræsentantskabet har vel også ret til at vide hvem der smider rundt med vore penge der kunne have brugt til rabat på net-tariffen. Og ikke mindst om der er sket direkte ulovligheder – eller bare en fejl!Og det er endnu sværere at kommentere på folk, der aldrig har været ansat hos os, skriver du.
Jeg kan kun se at dette alene er et forsøg fra din side om hurtigst muligt at få sagen lagt død her i Norlys. Og det kan jo undre når du ellers altid tryner sandheden frem. Dette har så også bevirket at alle jeg har talt med mener du lyver.
Jeg mener at under alle omstændigheder er de beskyldninger der er kommet fra Andel-traderne, der jo nu er fyrede, er rene injurier hvis du taler sandt og det kan vi ikke lade hænge i luften i Norlys!Jeg håber faktisk du taler usandt, for ellers har du jo i den grad svigtet dit vigtigste direktøransvar og sikret, at der ikke sker kostbare ”fejl” i virksomheden.
Og jeg kan, skriver du, i øvrigt garantere jer for, at ingen job-kandidater er blevet stillet noget i udsigt, der kommer i nærheden af de vanvittige beløb, man kan læse om. Man læser ikke om vanvittige beløb ved ansættelsestilbud, dengang kendte ingen jo det senere prisvanvid.
Det var vel også fra Norlys ”bare” tale om bonus uden loft !?Jeg kan også klart afvise, skriver du, at Norlys Energy Trading på noget tidspunkt skulle have tilbudt medarbejdere fra konkurrerende virksomheder en slags kollektiv ansættelse, som det også har været antydet i pressen.
Men det påstår jo hverken Jens Peder eller Jan, så hvorfor manipulerer du dette ind her?
Men slet ordet kollektivt, så er det lige det som vi er mange der har spurgt om.Svar på det der spørges om.
Arne Ohlsen, Haderslev.
Internt oprør i Norlys
Det ses at direktøren for Norlys Niels Duedahl også kommunikere de efter manges mening usande eller manipulerede postulater angående den katastrofale bonusskandale der også har ramt Norlys, internt i det lukkede debatforum for repræsentantskabsmedlemmer, hvor mange ikke mener det hele ikke er gået reelt til i Norlys.